ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

مغازه شارژ کپسول گاز غیر مجاز در اسلام آباد در آتش سوخت

مغازه شارژ کپسول گاز غیر مجاز در اسلام آباد در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خبر داد:

نویسنده: بهنام غفاری/ﺳﻪشنبه, 29 تیر,1400/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

یک باب مغازه غیر مجاز شارژ و فروش کپسول های گاز واقع در اسلام آباد 2 که دچار حریق شده بود با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛ در پی تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی ارومیه مبنی بر آتش سوزی یک باب مغازه، ستاد فرماندهی راس ساعت 7:38 دقیقه صبح امروز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه شماره 6 را به محل حادثه واقع در اسلام آباد 2 نبش کوچه 69 اعزام کرد.
ابراهیم شاد قوشچی به نقل از توحید حمیدی در این زمینه چنین اظهار داشت: یک باب مغازه غیر مجاز فروش و شارژ کپسول گاز به وسعت تقریبی 40 متر مربع، که مالک در حال پر کردن گاز پیک نیک بود به دلیل نا معلومی دچار حریق شده و شعله های سرکش آتش از در و پنجره های شکسته این مغازه به بیرون زبانه می کشید.

وی افزود: در این مغازه تعداد زیادی کپسول گاز مایع و پیک نیک وجود داشت که تعدادی از این کپسول ها دچار حریق شده بود و به همین دلیل حریق به سرعت در حال گسترش و سرایت به واحد های تجاری همجوار بود.
وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه سریعاً با ایمن سازی محل، قطع جریان برق و گاز و با استفاده از تجهیزات انفرادی، دستگاه تنفسی و کشیدن دو رشته لوله آبرسانی فشار قوی از دو جهت شروع به عملیات شعله زنی کرده و خود را به کانون حریق که در داخل این مغازه بود رساندند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این مغازه، در حدود 80 عدد انواع سیلندرهای گاز مایع شامل سیلندرهای 11 کیلویی و کپسول های سفری(پیک نیکی) وجود داشت بنابراین خطر انفجار مهیب این سیلندرها، به شدت این مکان را تهدید می کرد، به همین خاطر آتش نشانان در شرایط بسیار خطرناک و در یک عملیات سخت و نفسگیرتوانستند شعله های آتش را در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش کنند.

شاد قوشچی ادامه داد: آتش نشانان پس از انجام عملیات لکه گیری جدا سازی کپسول های سوخته از سالم و اطمینان از عدم برگشت شعله با ارایه توصیه های ایمنی و تحویل محل حادثه به مالک به عملیات خود پایان دادند.

تعداد نمایش ها (177)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان