ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

رئیس سازمان آتش نشانی خبر داد: آموزش های عمومی از مهم ترین راهبردهای سازمان آتش نشان

رئیس سازمان آتش نشانی خبر داد: آموزش های عمومی از مهم ترین راهبردهای سازمان آتش نشان

نویسنده: بهنام غفاری/ﺳﻪشنبه, 06 آذر,1397/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

آتش نشانی یا اطفاء حریق مجموعه اقدام هایی است که به منظور رویارویی با آتش به وسیله خاموش کردن، کنترل و هدایت آتش های ناخواسته انجام می گیرد. هدف های آتش نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست محسوب  میشود

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ، ابراهیم شاد قوشچی درباره لزوم آموزش همگانی  اظهار کرد : آموزش بیش از 5 هزار دانش آموز ارومیه ای به میزان 700 ساعت از سوی معاونت آموزش و پیشگیری سازمان از آغاز سال تحصیلی  تا پایان آبان ماه  خبر داد،که این دانش آموزان  آموزش های لازم را در مورد مبانی حریق و استفاده از خاموش کننده های دستی را یاد گرفته‌اند.

وی آموزش را مهمترین رکن جلوگیری از آتش سوزی دانست و اظهار داشت: نخست افراد جامعه باید یاد بگیرند که آتش سوزی چگونه رخ می دهد؛ یعنی برای آنها مشخص شود که این امر به دلیل وجود اکسیژن، مواد سوختنی و شعله رخ می دهد از این رو بایستی به آنان آموزش داده شود که برای جلوگیری از وقوع آن باید یکی از این عوامل را از میان برداشت و این مهم در آموزش های عمومی برای شهروندان صورت می پذیرد اما به صورت کلی مردم باید از رفتارهای ناایمن پرهیز کنند و برای دستیابی به آن، جامعه بایستی نسبت به حادثه و حادثه خیزها شناخت کافی داشته باشد که سازمان آتش نشانی کشور در چند سال گذشته با حضور در مرکزهای آموزشی به دانش آموزان آموزش می دهد و اینکه در کتاب های مقطع متوسطه سرفصل هایی درباره ایمنی گنجانده شده است. 

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با هدف هایی چون «مهار و اطفاء حریق، حفاظت از افراد و ثروت های عمومی و خصوصی در برابر آتش سوزی و عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطح مختلف، کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در برابر سانحه های گوناگون همچون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی، سیل و …» فعالیت می کند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در امر ایمنی و اطفای حریق گفت: بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم‏ترین بخش آن را در نسل جوان می‏توان یافت، با عنایت به ضرورت و اهمیت طراحی و برنامه ‏ریزی فعالیت‏ها و خدمات آموزشی جوانان و همچنین با توجه به اساسنامه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه که به صراحت در خصوص آموزش همگانی و به خصوص دانش آموزان به منظور آماده ‏سازی آنان برای مواقع اضطراری، که عکس العمل لازم را از خود نشان دهند و یکی از راهبردهای آموزش همگانی "توسعه آموزش گروه های مختلف اجتماعی به ویژه جامعه دانش آموزی است؛ لذا از این رو دانش آموزان سفیران آموزش همگانی در خانواده ها بحساب می آیند.
 

شاد قوشچی درباره وظیفه مردم در ارتباط با ماموران آتش نشانی خاطر نشان کرد: مردم بایستی در تمام دوره های آموزشی که سازمان آتش نشانی به صورت رایگان برگزار می کند، شرکت کنند تا در هنگام وقوع آتش سوزی بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. برای نمونه از تجمع در محل حادثه اجتناب کنند و در زمان رانندگی حق تقدم را به ماموران آتش نشانی بدهند تا بتوانند در زمان مناسب به محل حادثه برسند.

رئیس سازمان آتش نشانی در پایان اظهار داشت: اصحاب رسانه به ویژه خبرگزاری ها، صدا و سیما و ... می توانند با انتشار راهکارهایی که از بروز حادثه جلوگیری می کند، کمک موثری در مسیر فرهنگ سازی در جامعه و رعایت ایمنی انجام دهند

تعداد نمایش ها (324)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان