ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

نجات ۱۵ نفر از میان دود و آتش توسط آتش نشانان

نجات ۱۵ نفر از میان دود و آتش توسط آتش نشانان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خبر داد:

نویسنده: بهنام غفاری/یکشنبه, 22 مرداد,1402/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

۱۵ نفر از شهروندان که در آتش سوزی مجتمع مسکونی بغدادیان در خیابان شهید بهشتی در میان آتش و دود گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.

به گزارش ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه؛ حسین سرباز رشید که خود در محل حادثه حضور داشت در این ضمیمه چنین اظهار داشت: ساعت ۱۵:۳۹ دقیقه امروز حادثه آتش‌سوزی در طبقه ۹ آپارتمانی واقع در خیابان شهید بهشتی، نرسیده به پل قویون، مجتمع مسکونی بغدادیان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و سریعاً ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه ۱۵ آتش نشان از ایستگاه های شماره ۲، ۴ و ۷ به همراه نردبان هیدرولیکی را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه در محل حضور داشتند و مشاهده شد که آتش سوزی در طبقه ۹ بلوک ۷ آپارتمان بوده و شعله های سرکش آتش و دود هر لحظه امکان سرایت به واحد های همجوار و طبقات بالا را داشته و راهرو و طبقات ۱۰ و ۱۱ نیز درگیر دود حاصل از حریق شده اند.

وی خاطرنشان كرد: آتش‌نشانان بی درنگ به دو گروه تقسیم شده و گروه اول پس از ایمن سازی محل (قطع جریان برق و گاز) و با استفاده از تجهیزات انفرادی و بکارگیری چند رشته هوز آتش نشانی خود را به کانون حریق که در اتاق خواب این واحد مسکونی بود رسانده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند و گروه دوم نیز همزمان عملیات جستجوی محبوسین و مصدومین احتمالی را آغاز کرده که در نهایت حدود ۱۵ نفر از ساکنین که در ساختمان حضور داشتند را با استفاده از نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری و راه پله ها به سلامت خارج کرده و جهت انجام معاینات پزشکی تحویل تکنسین های اورژانس حاضر در محل دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه تصریح کرد: آتش نشانان در یک عملیات سخت و نفس گیر توانستند در مدت زمان کوتاهی شعله های سرکش آتش را قبل از سرایت به واحد های همجوار و طبقات بالا مهار و خاموش نمایند.

وی یاد آور شد: آتش نشانان پس از انجام عملیات جستجو در تمامی واحد‌ها و طبقات و همچنین انجام عملیات لکه گیری در کانون حریق و تهویه کامل دود با استفاده از فن فشار مثبت از ساختمان، با تحویل محل به مالکین و نیروی انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان دادند.

در پایان به همشهریان توصیه می‌شود در صورت بروز آتش سوزی سریعاً نسبت به محدود کردن آتش با بستن درب تمامی اتاق ها و درب اصلی محل سکونت خود، محل حادثه را ترک و در مکانی ایمن منتظر نیروهای امدادی باشند.

تعداد نمایش ها (42)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان