ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

مهار آتش سوزی دو خودرو در پارکینگ آپاتمان هفت طبقه

مهار آتش سوزی دو خودرو در پارکینگ آپاتمان هفت طبقه

رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه خبر داد:

نویسنده: بهنام غفاری/شنبه, 09 شهریور,1398/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دو دستگاه خودرو سواری که در پارکینگ ساختمان 7 طبقه مسکونی دچار آتش سوزی شده بودند با عملیات سریع آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی به نقل از سجاد هاشمی افسر آماده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه چنین اظهار داشت: به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی ارومیه بی درنگ راس ساعت 11:26 دقیقه امروز، آتش نشانان ایستگاههای 5 و تانکر آبرسان ایستگاه 7 را به محل حادثه واقع در خیابان درستکار خیابان فضلاء 1 کوچه اول اعزام کرد.


وی افزود: دو دستگاه خودروسواری پرشیا و  پژو 206 که در قسمت پارکینگ، طبقه منفی 1 ساختمان هفت طبقه مسکونی متوقف بودند که به علت نامشخصی دچار آتش سوزی شدند وشعله های آتش و دود از لابه لای دربها و پنجره ها به بیرون زبانه میکشید و شعله های آتش در حال سرایت به دیگر خودروهای پارک شده در این پارکینگ بود.


شاد قوشچی با اشاره به اینکه دود غلیظی راهروها و طبقات این ساختمان مسکونی را فراگرفته بود، ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز، محل حادثه را ایمن سازی کردند و با بکارگیری تجهیزات انفرادی و لوله های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رسانده و در کوتاه ترین زمان ممکن شعله های آتش را خاموش و از سرایت به خودروها و دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.


رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه خاطر نشان کرد: با توجه به حجم دود ناشی از آتش سوزی، احتمال محبوس شدن ساکنان در راهروها و طبقات بالایی وجود داشت که همزمان گروه دوم آتش نشانان به جستجو در راهروها و طبقات پرداختند و ساکنین را از ساختمان خارج کرده وهمگی را به جای امن منتقل کردند.


وی تصریح کرد: آتش نشانان پس از یک عملیات 2 ساعته و مهار کامل شعله های آتش با بکارگیری فن های قوی، دود حاصل از آتش سوزی را از داخل ساختمان تخلیه کرده و به ماموریت خود پایان دادند.

تعداد نمایش ها (288)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان