ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در ایام محرم

توصیه های ایمنی سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در ایام محرم

رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه خبر داد:

نویسنده: بهنام غفاری/دوشنبه, 11 شهریور,1398/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
1/0

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه  بر رعایت توصیه های ایمنی در مساجد و حسینیه ها در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی با بیان این که همه ساله با فرارسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبداله الحسین (ع) در سراسر کشور برگزار می شود، بیان کرد:  به همین منظور از روزهای قبل، بسیاری از هموطنان اقدام به آماده سازی اماکن مذهبی برای پذیرایی از عزاداران می کنند و بسیاری از این نقاط مانند مساجد، شبستان ها، حسینیه ها و مهدیه ها به دلیل همیشگی و دائمی بودن تا حدی از آمادگی و ایمنی لازم برخوردار هستند.

وی افزود:  اما از آنجایی که این نقاط، به تنهایی پاسخگوی جمعیت مشتاق عزادار نیستند، تقریباً در تمامی محلات در سراسر کشور، اماکنی تحت عنوان "تکیه" برپا می شود که مردم شب ها در آن تجمع کرده و به مراسم عزاداری خود می پردازند و این  تکیه ها محل های موقتی هستند که فقط به همین منظور و در همین چند روزه برپا شده و پس از آن نیز به سرعت جمع آوری می شوند.

شاد قوشچی عنوان کرد: غیردائمی و موقتی بودن این تکیه ها باعث می شود که در بسیاری از آن ها ایمنی کمی وجود داشته باشد و با توجه به جمعیت زیادی که دراین شب ها در این تکایا حاضر می شوند از ریسک بالایی برخوردار بوده و یک اشتباه کوچک می تواند منجر به یک حادثه بزرگ شود.

وی بیان کرد: رعایت اصول ایمنی در این نقاط بسیار حائز اهمیت بوده و کوچک ترین بی احتیاطی در این زمینه می تواند جان حاضران را به خطر بیندازد.

شاد قوشچی گفت: هنوز خاطره تلخ آتش سوزی در یکی از اماکن مذهبی معتبر تهران که چند سال قبل اتفاق افتاد و در آن تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند از یاد نبرده ایم و این مهم نشان دهنده اهمیت رعایت اصول ایمنی در این اماکن تجمعی است.

وی بیان کرد:  در همین راستا چند توصیه بسیار مهم و کاربردی ارائه می شود که با رعایت این نکات امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته، تمام اماکن مذهبی و تکایا مراسم خود را بدون حادثه به پایان ببرند.

شاد قوشچی افزود:  هیئت مدیره ها نقش بسیار مهمی در تامین ایمنی این اماکن دارند و  بهتر است جوانانی از اعضای همان هیئت انتخاب کرده وآنان را به عنوان مسئول ایمنی آن مکان منصوب کنند.

وی گفت:  کلیه مسئولان و خدمه اماکن مذهبی باید آموزش های ایمنی لازم را دیده باشند و به همین منظور می توانند به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی مراجعه کنند.

شاد قوشچی با بیان اینکه خاموش کننده ها در این ایام باید در دسترس بوده و همگان طرز استفاده از آن را بدانند، بیان کرد: استقرار بناهای تجمعی درهمه موارد باید به گونه ای باشد که درهای ورود و خروج آن، دست کم به یک راه اصلی و مستقیم باز شود.

وی بیان کرد:  مسیرهای خروجی باید ظرفیت کافی برای تخلیه همزمان کلیه حاضران را داشته باشد.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه  با بیان اینکه برای حاضران حتماً مسیرهای خروج اضطراری غیر از مسیرهای ورود و خروج اصلی در نظر گرفته شود، اظهار کرد:  برای بانوان، افراد سالخورده، ناتوان و کودکان، محل مناسبی در نزدیکترین نقطه به در اصلی تعبیه شده و به تعداد کافی مسیر خروجی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تنها با اندکی توجه به نكات ايمنی، از وقوع حوادث جلوگیری کنیم.

تعداد نمایش ها (273)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان