ورود | |

پیوندهای مفید

 


 

فیلم آموزشی ایتم های آزمون آمادگی جسمانی

 

 







مهلت ثبت نام سرباز امریه به اتمام رسیده است


 

 

نظر سنجی

نظر شما در مورد عملکرد سازمان آتش نشانی ارومیه چیست ؟

ثبت نظر  نمایش نتایج

مجازات قانونی برای توهین‌کنندگان به ارباب رجوع

مجازات قانونی برای توهین‌کنندگان به ارباب رجوع

نویسنده: Anonym/چهارشنبه, 05 آذر,1393/دسته ها: اخبار, رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
2/0
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مجازات قانونی برای اهانت به ارباب رجوع در قانون به صورتی تعیین شده که هیچ کارمندی حق اهانت به ارباب رجوع را ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ، محسن اهوارکی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات اظهار داشت : قانون گذار در اجرا و تعیین مجازات‌ها مطابق با قوانین، حقوق همه را یکسان در نظر می‌گیرد و در تعیین حقوق افراد هیچ گونه تبعیضی قائل نمی‌شود.

اهوارکی گفت: منظور از اهانت هر گونه برخورد توهین آمیز از سوی کارمندان و مستخدمان دولت نسبت به ارباب رجوع است که در قانون جرم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در متن ماده قانونی ۶۰۸ و ۶۰۹ عنوان شده که هر کس به دیگری اهانت کند مشمول مجازات قانونی از قبیل حبس و جریمه نقدی می‌شود.

این مسئول قضایی با بیان اینکه در قانون برای حمایت از کارمندان و مستخدمان دولتی نیز قوانینی وضع شده است، خاطر نشان کرد: این قانون به این دلیل در نظر گرفته شده که کارکنان دولتی حین انجام وظیفه مورد هتک حرمت قرار نگیرند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران افزود: ماده ۶۰۸ قانون عام بوده و همه را شامل می‌شود اما ماده ۶۰۹ در خصوص حمایت از کارمندان دولت است تا کسی بی‌جهت به کارمندانی که درحین انجام وظیه هستند اهانت نکند.

وی اضافه کرد: کم کاری مستخدمان نباید با اهانت و نزاع از سوی ارباب رجوع باشد بلکه آن‌ها باید به مسئولان مربوطه و یا دستگاه قضا اعتراض و شکایت خود را انتقال دهند.

اهوارکی اظهار کرد: تصویب و اجرای این قانون در حقیقت کار منطقی درستی است، اما این قانون به معنای اینکه مستخدم دولت به ارباب رجوع اهانت کند، نیست.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران در پایان با بیان اینکه حق و حقوق به طور یکسان و با عدالت در ماده قانونی ۶۰۸ و ۶۰۹ رعایت شده است، گفت: شان مراجعه کننده به عنوان ارباب رجوع نباید از بین برود و دستگاه‌های دولتی وظیفه خدمت رسانی دارند و قانونگذار حقوق هر دو طرف را در نظر گرفته است.

منبع:میزان

تعداد نمایش ها (565)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
 
آمار بازدید
دی ان ان